CLICK HERE FOR THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Followers

Thursday, June 6, 2013

Pancake

 Assalamualikum sayang-sayang ku semua!! Sihat dak hari nie? hehe..Harap sihat la ye.
Wokeyh pagi-pagi nie korang buat sarapan apa? Aku? Aku buat pancake!!HAHAHA
Ha, mcm xpercaya je budak pemalas macam aku nie bley nak masuk dapur pagi-pagi buta nie kan.

Jom aku share resepi pancake yang sedap gile *(mata ke atas,tangan di bahu) 

 Bahan-bahan yang diperlukan ialah :
  •  1 cawan tepung gandum
  •  1 sudu minyak jagung
  •  1 camca asen vanilla 
  •  1 camca serbuk penaik
  •  2 biji telur (putih telur dipukul sehingga kembang)
  •  3/4 cawan susu
Kemudian masukkan semua bahan ke dalam mesin kisar termasuk putih telur yang telah dipukul kembang beserta kuning telur dan kisar sehingga rata. Rehatkan selama 1 jam didalam peti sejuk dan akhirnya boleh la goreng dengan menggunakan kuali yang tidak melekat tanpa menggunakan minyak. (NJ xde kuali yang tak melekat, so guna kuali biasa je.tu la texture pancake xberapa nak cantik n xtebal.hehe). Korang buat tebal2 ok, naty baru nampak cakenye tu.hehe


 nie la rupa adunan tadi

pancake yang xberapa nak cantik 


 see texture pancake xberapa nak cantik

 pancake nutella with kiwi

pancake with strawberry jem




Ok bye! 
Sayang korang semua!!








0 comments: